
به دستور مهندس شفیعی شهردار اراک و با عنایت به اهمیت موضوع ایمنی شهری و به منظور پيشگيری از آسيبهای ناشی از وقوع حوادث ناگوار، همچنین هم افزايی و بهرهگيری از تمامی امكانات موجود برای ايجاد وحدت فرماندهی و تعامل هرچه بهتر ارگان های خدمات رسان (آتشنشانی، اورژانس، آب ، گاز، برق، مخابرات)، ستاد مدیریت بحران شهرداری در نظر دارد نسبت به ایجاد سامانه فرماندهی حادثه (ICS) اقدام نماید.هدف از ایجاد سامانه مذکور، افزایش توانمندی مدیریت موثر و کارآمد بحران ها و حوادث از طریق جمع آوری، کنترل، هدایت بهینه تجهیزات، پرسنل یا روندها و طراحی ارتباطات از طریق یک ساختار سازمانی منسجم می باشد. سیستم فرماندهی حادثه، دارای یک فرمت اساسی مدیریتی است که در قالب استاندارد ایجاد شده و هدف آن توانمند کردن مدیران و پرسنل در تشخیص مسایل و مشکلات کلیدی یک حادثه می باشد، به طوری که با رعایت مجموعه قوانین و دستور العملهای آن میتوان حوادث را تحت کنترل درآورده و از هدر رفتن نیرو، منابع و همچنین خسارات بیشتر جلوگیری نمود.
بدون دیدگاه